Плави чуперак (размишљање и тако то)

  1. Ања Барна записала

Поговори и предговори

Издвојила сам реченице које су ми се допале. Нећу их цитирати, али сам издвојила најлепше мисли у њима. Најлепше за мене, разуме се.

Сва деца коју је Мирослав Антић познавао су му помогла око писања песама. Нису му они диктирали стихове, али су ту биле увек дечије очи. Па су тако биле ту и њихове тајне, снови и љубави.Песме су о љубави , о детињству, сновима и још понечему.

(Да ли је за сада добро? Молим вас заокружите свој одговор , драги читаоче  Да…….Не)

Посебне песме

Не мислим на једну посебну песму него на све укупно. Наравно, ја сам девојчица и волим све што је повезано са љубављу., као например филмове , поезију и слично.

Ипак, издвојила се песма „Плави чуперак“. Зашто? Она је љубавна и смешна.Подсећа ме на прву љубав која остаје заувек у срцу, (Овде је био посебан знак за узвичник који само Ана зна да нацрта. Њена наставница не уме, јер није дете)

Упечатљиве реченице и поука

Ова песма има поуку да је љубав добра  ствар. Само треба да се сконцентришемо на  особу у својој глави и не загледамо се у свет око себе. Можда се нешто и промени.

Бонус

Питала сам и неке своје другарице о овој песми. Ево неких одговора:

Стела; – Ово је баш смешно! Хахахаах

Лили:- Па да, љубав нас стварно понекад збуни…

Вид:- Ако смо ми дечаци, неспретњаци, ко су онда девојчице?

(за свој састав сам користила веб сајт http://www.poezijanoci.com)

Шта мислите, драги читаоче, да ли сам добро распоредила своје мисли? Да ли је у мом саставу све са стилом? Молим вас заокружите свој одговор:

Да…..Не

2. Павле Маодуш је забележио

Мирослав Антић је написао збирку песама Плави чуперак за сву децу која улазе у пубертет

У песмама пише о љубави и одрастању.У шаренилу песама тешко је издвојити најлепшу, зато ћу покушати да издвојим пар њих.

Песма „После детињства“ говори како једном свако крене својим путем, али да никад не заборављамо бар део детињства.

Али нека свако од вас бар мрвицу детињства понесе кришом у руци и сачува у глави

У песми „Задихана песма“, Мика Антић нам објашњава како би својој девојци дао све из љубави. Он нам саопштава;

Ја са тристо чуда. Музика сам.Гужва. Смех. Вртешка.И луда. Све ћу због ње да проћердам Шта ће мени свет на дар. Купићу јој јефтин ђердан и минђуша пар.

Највише ми се свидела песма „Загонетка“ због тога што је о детињству и о томе како растемо сваког тренутка.

Можда се најлепше расте кад ништа не приметиш

Мирослав Антић нам свима поклања своје песме рекавши: „Моје песме нису песме, него писма сваком од вас. Оне нису у овим речима које сте прочитали, него у вама.“

Песник каже:“Не питај како сам сазнао шта мислиш. Можда сам понекад био ти. Можда си ти био помало ја.;Можда смо заједно били цео свет.

Након читања појединих песама из збирке Плави чуперак сам схватио да је детињство веома кратко, и да док смо деца, треба да проживимо своје детињство на најбољи могући начин. Јер, како песник каже у песми „Успомена“:

Разишли смо се, ал наше детињство остаје, свеједно каквим стазама сутра лутали

(Сви цитати су из  књиге Плави чуперак, Мирослав Антић, Југоарт, а годину издања сам заборавио)

3. Наставна јединица:

Књижевност: Мирослав Антић, Плави чуперак

разред 7.а

број часа: 2 и 3. час

школска година 2017/2018

Анализа песама из збирке Плави чуперак, Мирослава Антића, имала је циљ да се ученици припреме за израду писаног састава на тему „“Прочитао сам(Прочитала сам) збирку Плави чуперак, Мирослава Антића.

Посебно смо обратили пажњу на карактеристичне мотиве из песама, на посебан ритам и одлике песничког језика.

Разговарали смо и о сакупљању грађе и о особеностима стила када се пишу састави на тему о неком  књижевном делу.

Могу рећи да моји ученици нису имали проблема за избором грађе за састав. Али, у планирању логичког распореда те грађе, у стилу писања и у јасном и логичном и прегледном  исказивању својих мисли јесу. Многи су застали на пола пута, иако смо на часу направили кроки првог плана који је изгледао овако;

План састава

  1. О аутору и збирци
  2. О чему говоре песме у збирци
  3. Који детаљи(мотиви( из песмама најбоље одговарају задатој теми(Како? су се догодиле песме)
  4. Која ти се песма највише свидела и зашто?
  5. Порука коју збирка има за тебе

Издвојила су се два рада. Први је рад Ање, из којег сам узела најзанимљивије одломке. Овде је креативно одговорено на тему. Нарочито је форма занимљива јер се користи дијалог са читаоцем, такође се шири разговор о песми и међу другарима. Тако се добија непревазиђени утисак сталне динамике у којој песме расту перцепцијом читалаца. Шире се видокрузи њихови.

Павле је можда боље искористио грађу. Његов израз је смиренији. Задржава се на мислима и порукама које у њему побуђује читање.

Два темперамента, два одговора на задату тему, карактеристична за разред у којем је укупно 17 ученика. (Основна школа „Јован Јовановић Знај“ у Кањижи)

 

 

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s