Учење на даљину

Првих дана сам размишљала о доступности ресурса и материјала на интернету. Прва станица у раду са децом било је коришћење Гугл учионице. Ова платформа има своје предности лак и једноставан приступ учесницима преко кода за предмет. Нема проблема са постављањем линкова, или са прављење упитника.

Ево неколико примера, за које сматрам да су одговорили на захтеве наставе на даљину.

понављање градива, осмаци

упитник, шестаци

 

Одмах се истакла предност презентација, јер су прегледне и могу да обухвате више садржаја. Осим тога ученици имају искуство са презентацијама у раду из других предмета.

Када је Министарство просвете дало могућност за коришћење платформе Microsoft Teams, мени се то учинило као опција која нуди већи степен заштите приватности ученика, и зато сам почела да је користим. Ту су, искрсли и први проблеми у раду са децом. Нису сви успели да отворе свој налог, нису сви имали одговарајуће уређаје. У тој ситуацији сам прешла и на Viber. Задатке сам постављала и на једној и на другој платформи, што није неки проблем са техничке стране, али јесте у тренутку када треба прегледати домаће задатке. Нови начин рада у односу на Гугл учионицу је био коришћење конференцијског позива, са камером, или без ње. Прилагођавала сам се реалној ситуацији, јер ученици су присутни из својих домова у којима можда живи више особа, од којих су још неки ђаци.

У априлу месецу је почела носталгија за школским животом на који смо сви навикли. Прве потешкоће су настале крајем априла месеца. То је било „Заборављање“, „Заспао сам“, Болела ме глава“, „Извините“ варијанта чежње за учионицом у којој је жагор и разговор другара.

Хтела бих да истакнем употребу Свеске за ученика (Notebook), где се већина ученика лепо снашла, и за рад је убедљиво најбоља. Једино треба мало вештине у форматирању текста.

Ево неколико примера, који су ученицима давали могућност да се искажу.

 

 15. мај 2020.Домаћа лектира: „Аги и Ема“, Игор Коларов

Ваљина учионица, блог

Лектира онлајн

Пронађи основне податке о животу писца Игора Коларова. Својим речима напиши два-три пасуса о његовом животу – биографију која ће садржати само основне податке о писцу и овом роману. На крају обавезно наведи извор (одакле си узео податке) и зашто си одабрао тај извор од свих понуђених. 

2 Погледај белешку Агија о писцу на крају романа; 

Опиши односе у Агијевој породици (мама, тата, ујак, Аги), поткрепљујући своје тврдње примерима и детаљима из романа.   

Како се Аги сналази са вршњацима. Наведи што више детаља и наведи примере и Агијев однос према њима.   

Шта жели и о чему машта Аги? Шта ти је код њега чудно и зашто?   

Ема је као мала желела да буде витез. Рекли су јој да је промашила век. Она је озбиљно сумњала у то и покушала да буде витез под старе дане. Да и је успела и како? При свом одговору пођи од тога да витез увек више мисли на добро других, него на своје, и немој да заборавиш ниједно Емино дело, размотри их и провери да ли су оне витешке. 

Спреми се да опишеш другарство Еме и Агија? У чему је тајна њиховог пријатељства? Шта их спаја, а шта разликује? Како негују своје пријатељство?  Како је књига, а како филм приказао Агијева снатрења (маштања)

Ово је одговор једне ученице 5.а разреда

Igor Kolarov je rođen 18 jula 1973 u BeograduUmro je veoma mlad u 43 godini 12.Maja2017.godine. Pisao je priče, romane i pesme za decu. Neke od njegovih romana su: Agi i Ema, Dvanaesto more, Kuća hiljadu maski. 2006. godine je dobio nagradu Zmajevih dečjih igara. 2009. godine je dobio  Zlatnu značku.

 

Roman Agi i Ema je dečiji roman. U njemu se radi o prijateljstvu između dečaka Agija i bake Eme. To je jedno veoma neobično, ali snažno prijateljstvo. Agi i Ema su se upoznali tako što se Agi doselio u grad i jedini prijatelj mu je postala njegova komšinica Ema. Po kratkom romanu Agi i Ema je sniimljen i film. Roman Agi i Ema je prvi srpski film za decu posle više od 25 godina pauze. 

 

Izvor o piščevoj biografiji sam našla na stranici koja se zove Vikipedija. Izvor o romanu za decu Agi i Ema sam pronašla u knjizi Agi i Ema.

 

Pogledala sam belešku.

Agi nije imao baš najbolje odnose sa svojom porodicom. Njegovi roditelji nikad nisu bili kod kuće i uvek seosećao usamljeno, sve dok nije upoznao Emu. Pošto ga često nisu viđali njegovi roditelji, a pogotovo tata su mislili da on postaje sve čudniji. Njegov ujak je bio češće kući nego Agijevi roditelji. Nije ga baš najviše voleo. Dolazio je kod njih samo da bi im pokazao njedov motor i da bi malo odspavao na njihovoj sofi. Jako je mnogo i glaso hrkao. Ponekad je zbog svoje samoće i ne dovoljno provedenog vremena sa roditeljima odlazio u cipelarnik i plakao. 

Agi se nije baš najbolje slagao sa svojim vršnjacima. Uvek kad se vraćao iz škole su mu dovikivali „Agi glupane!!!“. On im nije uzvraćao uvredama ili ružnim stvarima već ih je ignorisao i pognute glave odlazio kući. Kada je upoznao Emu mnogo se bolje osećao kada se vraćao sa njom posle škole zato što ih je ona oterala i kada je ona bila tu mu se niko nije rugao.

Agijeva želja je da se ne seli stalno zbog poslova svojih roditelja i da više vremena provodi sa njima. Da bude kao sva druga deca. Kod agija mi je čudno što stalno postavlja neka čudna pitanja i što se ponaša skroz drugačije nego neka druga deca. To mi je čudno zato što nikad nisam upoznala neku osobu koja je takav sanjar i koja ima tako bujnu i osetljivu maštu.

Ema je po mom mišljenju postigla to da postane vitez. Njena dobra dela su veoma lepa i mislim da je njima većini pomogla.

Agijevo i Emino prijateljstvo je pomalo čudno, ali veoma snažno. Tajna u njihovom prijateljstvu je u iskrenoj brizi i ljubavi. Njihova najveća razlika je u godinama, po onome što su slični je to da je obojem potrebno međusobno druženje, nega i ljubav.

(Kao што се да приметити, највећи проблеми код коришћења апликације One Notebook су форматирање пасуса и правопис)

Повремено,нарочито са осмацима, а у вези са систематизацијом градива, користила сам платформу „Моја школа“

Предности рада на даљину су пре свега могућност коришћења разних ресурса, домаћи задаци се не раде у папирне свеске, него онлајн, креативан приступ наставним јединицама је био веома освежавајући, и дао ми идеје за даљи рад. Мало сам користила уџбенике које су деца имала код куће. Сматрам да ћу убудуће направити бољи избор платформи и да ћу користити дигиталне уџбенике.

 

 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s